Plany studiów
Ochrona środowiska, studia stacjonarne II stopnia
Specjalność: Ochrona środowiska wodno-gruntowego
Rok akademicki 2018/2019
Semestr I
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Grzyby w aspekcie oceny naturalności środowiska | 10 | 15 | 25 | Z | 2 | |||||
Analiza żywności | 10 | 15 | 25 | Z | 2 | |||||
Toksykologia komórkowa | 10 | 10 | 20 | Z | 2 | |||||
Parazytologia w ochronie środowiska i zdrowia | 8 | 10 | 18 | Z | 1 | |||||
Flora wybranych środowisk | 5 | 6 | 11 | Z | 2 | |||||
Ekologia mikroorganizmów | 5 | 15 | 20 | E | 2 | |||||
Kataliza w ochronie środowiska | 12 | 12 | Z | 1 | ||||||
Pracownia specjalizacyjna | 12 | 12 | Z | 1 | ||||||
Restytucja rzadkich gatunków zwierząt i roślin | 10 | 10 | Z | 2 | ||||||
Restytucja rzadkich gatunków zwierząt i roślin – zajęcia terenowe | 25 | 25 | Z | 2 | ||||||
Analiza biochemiczno-biofizyczna | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Globalne zmiany klimatu | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Anatomia roślin | 10 | 12 | 22 | E | 3 | |||||
Prognozowanie oddziaływania inwestycji na środowisko | 5 | 10 | 15 | Z | 1 | |||||
Zaburzenia regulacji fizjologicznych | 10 | 10 | 20 | Z | 2 | |||||
Kursy do wyboru | ||||||||||
Język obcy dla celów akademickich | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Moduł specjalności: Ochrona środowiska wodno-gruntowego | ||||||||||
Globalne zmiany w hydro- i pedosferze | 15 | 10 | Z | 1 | ||||||
Gospodarka zasobami wodnymi | 20 | 15 | 30 | Zo | 3 | |||||
Procesy oczyszczania ścieków | 10 | 20 | Z | 1 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
Semestr II
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Fitopatologia | 10 | 10 | 20 | Z | 2 | |||||
Edukacja dla zrównoważonego rozwoju | 10 | 15 | 25 | Z | 3 | |||||
Fauna bezkręgowców wybranych środowisk | 5 | 6 | 11 | Z | 1 | |||||
Fauna kręgowców wybranych środowisk | 5 | 6 | 11 | Z | 1 | |||||
Podstawy biologii molekularnej w ochronie środowiska | 10 | 15 | 25 | Z | 2 | |||||
Geografia fizyczna kompleksowa | 20 | 20 | E | 3 | ||||||
Genetyka populacyjna | 10 | 10 | 20 | Zo | 2 | |||||
Fizjologiczne podstawy produktywności roślin | 10 | 12 | 22 | Z | 2 | |||||
Komunikacja i mediacja przyrodnicza | 10 | 15 | 25 | Z | 3 | |||||
Kursy do wyboru | ||||||||||
Seminarium magisterskie | 15 | 15 | Z | 2 | ||||||
Pracownia dyplomowa | 50 | 50 | Z | 3 | ||||||
Skażenie powietrza | 15* | 15* | Z* | 1* | ||||||
Biotechnologia żywności | 15* | 15* | Z* | 1* | ||||||
Wytwarzanie i recykling tworzyw sztucznych | 15* | 15* | Z* | 1* | ||||||
Biologia stresu | 15* | 15* | Z* | 1* | ||||||
Moduł specjalności: Ochrona środowiska wodno-gruntowego | ||||||||||
Ekologia wód śródlądowych | 10 | 10 | Zo | 2 | ||||||
Mikroorganizmy środowisk wodnych | 10 | 15 | 25 | Zo | 3 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
*student wybiera 1 wykład
Semestr III
Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
Ekofizjologia | 12 | 12 | Z | 1 | ||||||
Chemia bionieorganiczna | 5 | 10 | 15 | Z | 1 | |||||
Pozyskiwanie funduszy na ochronę środowiska i podstawy przedsiębiorczości | 10 | 10 | Z | 1 | ||||||
Biochemiczne mechanizmy adaptacji organizmów żywych | 8 | 15 | 23 | E | 2 | |||||
Różnorodność siedlisk Natura 2000 | 10 | 10 | Z | 1 | ||||||
Analizy cytologiczne w ocenie skażeń środowiska | 8 | 15 | 23 | Z | 2 | |||||
Wybrane zagadnienia z zakresu akaroentomologii stosowanej | 8 | 10 | 18 | Z | 1 | |||||
Nowe media w ochronie środowiska | 10 | 10 | 20 | Z | 1 | |||||
Kursy do wyboru | ||||||||||
Seminarium magisterskie | 15 | 15 | Z | 1 | ||||||
Pracownia dyplomowa | 70 | 70 | Z | 4 | ||||||
Moduł kultura fizyczna | 30 | 30 | Z | 1 | ||||||
Ochrona zasobów genowych i bioróżnorodności gatunków | 15* | 15* | Z* | 1* | ||||||
Wybrane zagadnienia z fotomedycyny | 15* | 15* | Z* | 1* | ||||||
Planowanie obszarów chronionych | 15* | 15* | Z* | 1* | ||||||
Immobilizowane biokatalizatory | 15* | 15* | Z* | 1* | ||||||
Moduł specjalności: Ochrona środowiska wodno-gruntowego | ||||||||||
Herpetologiczna waloryzacja środowiska | 10 | 15 | 25 | Z | 1 | |||||
Podstawy biologii ryb | 10 | 10 | 20 | Z | 1 | |||||
Zwierzęta bezkręgowe w monitoringu wód | 10 | 20 | 20 | Z | 1 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), Zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
*student wybiera 1 wykład
Istnieje możliwość realizacji części zajęć dydaktycznych poza Instytutem Biologii, na przykład w formie zajęć w terenie
Egzamin dyplomowy
Tematyka | Punkty ECTS |
Dyplomant na egzaminie powinien wykazać się ogólną wiedzą i umiejętnościami zdobytymi w zakresie studiów II stopnia z zakresu ochrony środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki swej specjalizacji. | 10 |